20200616_164736Elk voorjaar en najaar komen alle zorgverleners van Evita naar het Evita Café. Of ze in loondienst of ZZP’er zijn maakt geen verschil. Het is een moment om te kunnen vertellen hoe het met Evita gaat en te luisteren naar wat er leeft bij de zorgverleners. Informatief en gezellig tegelijkertijd. Het 1e Café van dit voorjaar is weer van start gegaan, nu online. De zorgverleners bellen in vanaf huisManager planning, Susan Geerlofs en Evita directeur, Natalie Bommeljé, trappen af met stil te staan bij de ervaringen van de zorgverleners tijdens de uitbraak van het Coronavirus. 

Een van de zorgverleners geeft aan dat het als zorgverlener belangrijk is om te zorgen voor een goed immuunsysteem en je zo te wapenen tegen het coronavirus. Zoals binnen Evita geldt: Zorg goed voor jezelf als je voor een ander zorgt. Het is altijd belangrijk om te zorgen voor goede hygiëne, gezond eten, voldoende drinken, ontspanning en rust, en dat is nu belangrijker dan ooit. Mocht het coronavirus weer de kop op steken, Evita zal voorbereid zijn! 

Een breed aantal onderwerpen komen tijdens het Evita Café aan bod. Nieuw binnen Evita is bijvoorbeeld het maatjesproject dat vanuit HR wordt gelanceerd. Hierbij worden collega’s onderling gekoppeld en krijgen zo de mogelijkheid om te sparren over je weg vinden binnen Evita, of werken als zorgverlener. evita2

Tevens geeft Natalie Bommeljé tijdens het Evita Café de Workshop Advance Care Planning (ACP)ACP is het vooruitplannen van de inzet van zorgDoor middel van ACP, kunnen we rekening houdend met levensfasen, mate van gezondheid, bepaalde doelen en wensen van de klant behalen. Werken volgens ACP verbetert de kwaliteit van zorg voor de klant en stelt de klant in staat zijn eigen unieke zorgpad te bewandelen.