Evita werkt samen met vakbekwame en/of gediplomeerde mensen die hun werk op het hoogste niveau uitvoeren, respectvol omgaan en communiceren met anderen, denken en handelen in mogelijkheden, zich verantwoordelijk voelen, waarmaken wat zij toezeggen en er naar streven verwachtingen te overtreffen. Precies zoals Evita zich gedraagt naar al haar zorgverleners.

Om die reden hanteren we de 4 gedragsregels van Evita Zorg. Al onze zorgverleners onderschrijven deze gedragsregels, die nodig zijn om onze 4 zekerheden te garanderen.

 

Samenwerking ZZP’ers

Evita Zorg werkt zowel met medewerkers in loondienst als met ZZP’ers. De medewerkers in loondienst worden voornamelijk ingezet voor de kortere zorgmomenten, veelal overdag en ‘s avonds bij klanten die een aantal momenten per week thuiszorg ontvangen. ZZP’ers vormen voor Evita Zorg de flexibele schil voor andere typen zorg. Het gaat hierbij om zorgvragen waarbij de zorgverlener langer aanwezig moet blijven in de nabijheid van de klant, zoals bijvoorbeeld 24-uurszorg bij dementerende mensen en palliatieve nacht- en 24-uurszorg in de laatste levensfase.

ZZP’ers maken een bewuste keuze voor het type zorg dat zij verlenen. Zo zijn zij vaak gespecialiseerd in terminale thuiszorg die acuut en niet op reguliere werktijden moet worden geboden. Daarnaast kiezen deze ZZP’ers zelf voor de momenten waarop zij voor deze gespecialiseerde zorg beschikbaar zijn.

Evita Zorg sluit met de ZZP’er een Raamovereenkomst, waarin wordt beschreven in welke verhouding partijen tot elkaar staan. Naast deze raamovereenkomst wordt de opdracht tot inzet per zorgvrager bevestigd. Dit gebeurt via het Online portaal (Care Assist)van Evita Zorg.

In de werkwijze van Evita Zorg is geen sprake van bemiddeling tussen zorgvrager en de ZZP’er, maar verricht de ZZP’er in onderaanneming de zorg aan de klant (ook in geval van Zorg in Natura), waarbij Evita Zorg als zorginstelling met een toelating binnen de Wtzi de contractuele relatie met de zorgvrager heeft.