Het teamoverleg is een belangrijk moment waarbij zorgverleners, wijkverpleegkundigen en eventueel de klant zelf, zijn/haar mantelzorger en/of een derde samenkomen om de zorg voor de klant inhoudelijk te bespreken. Centraal hierbij staan het (fysiek en mentaal) welbevinden van de klant, de medicatieveiligheid en de actualiteit van het zorgplan. Naast zorginhoudelijke informatie bespreken we ook de samenwerking in het team: wie is de  klantverantwoordelijke, neemt een ieder zijn verantwoordelijkheid en zijn er aandachtspunten in het rooster van de klant (denk aan: verlofperiodes, zorguitbreiding etc). Om tot kwaliteitsverbetering te komen, is het van belang dat alle zorgverleners van het team aanwezig zijn: er geldt een aanwezigheidsplicht. Wanneer je niet aanwezig kunt zijn, dient hier een goede reden voor worden te overlegd met de planningscoördinator die het overleg initieert. Je levert input aan bij de klantverantwoordelijke of wijkverpleegkundige voorafgaand aan het teamoverleg. Er wordt altijd een aantekening gemaakt van het niet aanwezig zijn bij een teamoverleg. De HR-functionaris gebruikt deze input voor het jaarlijkse FUO- of samenwerkingsgesprek en kan jou eventueel uitnodigen voor een gesprek indien je regelmatig niet aanwezig bent.

Het is belangrijk dat iedereen werkzaam bij Evita het belang inziet van het teamoverleg. Daarom spreken we af: het teamoverleg gaat altijd door.