“Als we kijken naar de vier zekerheden van Evita Zorg, dan zijn er eigenlijk nooit problemen met nummer 1 en 2. Zorg kan worden ingezet 7 dagen per week, 24 uur per dag. Ook alle voorkomende hulp thuis kunnen wij inzetten.”, zegt Susan. Toch krijgen we van klanten wel eens de opmerking dat de zorgverlener op een verkeerd tijdstip komt of dat er een hele andere zorgverlener komt. De planning neemt dit zeer serieus. “Het blijft voor ons iedere dag weer gewoon een puzzel”, zoals in de vorige nieuwsbrief al werd beschreven. “Soms gebeurt het dat er dingen blijven liggen waardoor een klant niet direct een antwoord op een vraag krijgt of een verandering niet direct wordt doorgevoerd. Dat mag niet gebeuren maar op erg hectische dagen gebeurt het soms toch. “Uiteraard proberen wij er dan zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden”, aldus Susan. We vinden het fijn als klanten met ons meedenken en we zijn eigenlijk al heel blij dat de meeste klanten zo flexibel zijn als er eens iets niet helemaal vlot verloopt in de planning. “De uitdaging is om met elkaar te blijven communiceren, dus geef het vooral aan bij de klant als je ziet dat het niet gaat lukken”, aldus Jacomijn.

Wat we wel graag horen van zorgverleners is als zij zelf zien dat twee klanten bijvoorbeeld beter omgewisseld kunnen worden omdat klant 1 liever niet zo heel vroeg geholpen wil worden en het klant 2 niet uitmaakt. Het zijn soms kleine aanpassingen die voor klanten een groot verschil kunnen maken.

Tot slot, wij willen er graag nog meer zorgverleners bij hebben, juist omdat wij qua planning best wat ruimer in ons jasje zouden willen zitten als het gaat om het goed inplannen van zorg van onze klanten. Hoe meer goed gekwalificeerde zorgverleners wij hebben die de Evita-visie ondersteunen, hoe beter wij de zorg kunnen leveren. We zijn altijd op zoek naar nieuwe collega’s in de zorg.